صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۳۶۱۰۰
گفتاری از حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی

خداوند  عامل، حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی

آیات آخر سوره حشر، ۱۲ اسم از اسمای الهی است و بسیار اسرارآمیز است. همچنین شش آیه سوره حدید جزء اسراری است که در میان انبیاء، خداوند پیغمبر خاتم(ص) را به این سرّ مختص کرده و پیغمبر نیز امیرمؤمنان(ع) را به این سرّ اختصاص داده است. در آیه «هو الاول و الاخر و الظاهر والباطن و هو بکل شیء علیم» بکل شیء علیم، علم ذهنی نیست؛ بلکه به‌معنای این است که خداوند، خود حضور دارد و در آن روایت از حضرت سیدالشهداء(ع) که جوانی گرفتار هوس از امام چاره‌جویی کرد نیز حضرت فرمود:

«از مملکت خدا بیرون رفته و هر چه می‌خواهید انجام بدهید.»

باید این را باور کنیم که انقلاب هنر ملت و امام نبود و امام(ره) نیز خوب متوجه بودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و می‌دانستند خود کاره‌ای نیست و چون خود را کاره‌ای نمی‌دانستند، خداوند نیز به دست امام معجزه کرد، همچنان که بیرون کردن شاه امری عادی نبود؛ بلکه اعجاز بود. هیچ فردی نمی‌توانست امام راحل را مغلوب کند؛ زیرا امام(ره) به قدرت لایزال تکیه داشتند، اگر مروری از اول انقلاب داشته باشید، از آشوب‌های ابتدای انقلاب، جنگ هشت ساله، حمله به طبس و فتنه ۸۸ این آتش‌ها را چه‌کسی خاموش کرد؟ خدای متعال بنا ندارد بدون امتحان چیزی به ما بدهد و ما را امتحان می‌کند. انقلاب کلاس توحید است؛ از اول تا امروز خداوند همه‌کاره است و امید و تکیه ما به خدای متعال بوده و بناست این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل شود.

بنابراین ما عبادتی بالاتر از امید نداریم و گناهی نیز بالاتر از یأس از رحمت خداوند وجود ندارد.

در غیبت بودن امام زمان(عج)، برای این است که چراغ امید خاموش نشود؛ زیرا همین‌که می‌دانیم صاحب داریم، به ما آرامش می‌دهد و هیچ‌کس نمی‌تواند این ‌را پایمال کند، بنابراین فکر نکنید اگر عده‌ای خیانت کردند، خون شهدا پایمال شد؛ چرا که خداوند وعده داده است، خون شهید را حفظ می‌کند.  اینکه درباره امید گفته شد، برای این است که کلید و مادر امید، حضرت زهرا(س) است و آخرین وسیله حضرت زهرا(س) است و اگر از همه جا ناامید شدید در خانه حضرت را بزنید، برای اینکه لیلةالقدر است و در طول سال همه منتظر شب قدر هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات